OptiFibre Sıkça Sorulan Sorular | Nestlé Health Science

OptiFibre Sıkça Sorulan Sorular

Sıkça Sorulan Sorular
1. Suda çözünebilir lif nedir?
Çözünebilir lifler, sindirim sistemimiz tarafından doğrudan sindirilemeyen, ancak kalın bağırsaktaki yararlı bakteriler tarafından besin olarak kullanılarak, sağlığımız için faydalı olan kısa zincirli yağ asitleri gibi besin bileşenlerinin üretilmesini sağlayan liflerdir. 3,4
2. Guar fasulyesi nedir?
Guar fasulyesi Hindistan ve Pakistan’a özgüdür ve yaklaşık 2 metre yükseklikteki bir çalı üzerinde yetişir. Yetiştiği bölgelerde, hem yaprakları hem de çalının taneleri taze sebze gibi yenilebilir. Guar fasulyesinin suda çözünebilir lif haline gelebilmesi için özel bir işlemden (hidrolizasyon) geçmesi gerekir.
3. Neden lif tüketmeliyiz?
Sağlıklı bir yaşam sürdürebilmek ve bazı hastalıklardan korunmak için lif tüketimi önemlidir.3 Lifler, bağırsak hareketlerini düzenlemeye yardımcı olur.6 Lifin diğer faydaları konusunda detay bilgi için tıklayınız.
4. Günlük ne kadar lif tüketmeliyiz?
Günlük tüketilmesi tavsiye edilen lif miktarı yetişkinlerde 25-30 gramdır.3
5. Hangi yiyeceklerde lif bulunur?
Yulaf, buğday ve arpa gibi tahıllar yüksek lif içerirler. Sebzelerden bamya, patlıcan ve pancar iyi birer lif kaynağıdır. Etli meyveler (elma, armut ve şeftali gibi) genel olarak iyi birer lif kaynağıdır. 1 Detaylı liste için tıklayınız.
Optifibre'ye
dair Sorular
6. OptiFibre® nasıl kullanılır?
7. OptiFibre® içeriğinde neler var?
8. OptiFibre® ölçeği nerededir?
9. OptiFibre® kimler için uygundur?
10. OptiFibre® ilaç mıdır? Bir gıda takviyesi midir?
11. OptiFibre® nereden satın alınır?
12. OptiFibre® reçetesiz alınabilir mi?
13. OptiFibre® hayvansal gıda içerir mi?
14. OptiFibre® gluten içerir mi?
Optifibre
Deneme Ürünü Talebine dair Sorular ?
Optifibre® Deneme Ürünü Talebine dair Sorular ?
Birden fazla OptiFibre® deneme ürünü sipariş edebilir miyim ?
OptiFibre® deneme ürününü nasıl ve ne sıklıkla kullanabilirim?
OptiFibre®’yi nasıl temin edebilirim?

Kaynakça:


1. Dhingra, D., Michael, M., Rajput, H. & Patil, R. T. Dietary fibre in foods: a review. J. Food Sci. Technol. 49, 255–66 (2012).
3. Samur, G. & Mercanlıgil, S. M. Diyet Posası ve Beslenme. (T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Beslenme ve Fiziksel Aktiviteler Daire Başkanlığı, 2008).
4. British Nutrition Foundation. Dietary fibre. Dietary fiber (2018). https://www.nutrition.org.uk/healthyliving/basics/fibre.html. (Erişim tarihi: 01.10.2018)
6. Slavin, J. Fiber and Prebiotics: Mechanisms and Health Benefits. Nutrients 5, 1417–1435 (2013).

Olası yan etkiler veya advers reaksiyonlar ile ilgili olarak doktorunuza veya eczacınıza danışınız. Diğer sorularınız için web sitemizde yer alan “İletişim” bölümünden bize ulaşabilirsiniz.