Bağırsak hareketlerinde sürekli problem yaşanması veya alt sindirim sisteminde tıkanıklık hissi kronik kabızlığı gösteriyor olabilir.

Kabızlık veya bağırsak hareketlerinde zorluk yaygın görülen durumlardır. Ancak bu durumun sürekli olduğu kişilerde kronik kabızlık bulunabilir. Haftada 3’ten az tuvalete çıkmak, üç ay veya daha uzun süreli olduğu zaman doktorunuz tarafından kronik kabızlık teşhisi koyulabilir.1

Kronik kabızlık kompleks bir durumdur ve birçok nedenden kaynaklanabilir ve bazen kesin nedeni bilinmemektedir. Kolon veya rektumda tıkanıklık olması, sinir sinyalleri, rektum ya da kolon kaslarında problem olması veya hormonlardaki değişiklikler olası nedenlerdir. Popülasyonun dörtte biri kadarında kronik kabızlık vardır ve sindirim sistemi bozukluklarını tedavi eden doktorlar sıklıkla zamanlarının yarısını bunu tedavi etmeye harcamaktadır.2

Kanser gibi tıkanıklığa neden olabilecek daha ciddi hastalıklarla beraber görülen kabızlık dışında, kronik kabızlık şikayeti olan birçok kişi yaşam şekli ve beslenme değişiklikleri ile semptomları çözebilmektedir. Kronik kabızlık problemi olanlar düzenli egzersiz yapmalı, yeterli miktarda sıvı almalı ve günlük 30 gram lif tüketmelidir.

1.        http://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/constipation/basics/definition/con-20032773

Erişim Aralık 2014

2.        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3206560/

Erişim Aralık 2014

*Listelenen semptomlara hepsi dahil değildir; hastaların gerçek semptomları farklılık gösterebilir.

Daha fazlasını okuyun
Kapatin

Kronik kabızlık şikayeti olan hastaların sadece 1/3'ü bir hekime danışmaktadır

 

Üç ay veya daha uzun süreli kronik kabızlık hayatı olumsuz etkileyen bir durumdur fakat tedavi edilebilir.


BOL SU İÇİN

BOL SU İÇİN

Sıvı kaybı (dehidrasyon) yaygın bir kronik kabızlık nedenidir. Her gün yeterli miktarda sıvı tüketmek bağırsak hareketlerinin daha kolay gerçekleşmesine yardımcı olur. Yeterli miktarda su tüketmek kronik kabızlık için oldukça önemlidir. Günlük en az 2 litre su tüketilmelidir.

LİFLİ BESİNLER TÜKETİN

LİFLİ BESİNLER TÜKETİN

Kronik kabızlık semptomlarını yönetmenin yollarından birisi beslenmedeki lif miktarını artırmaktır. Günlük lif alımınızı artırmaya yardımcı olabilecek belirli gıdalar vardır. Bunlara sadece tam tahıllar değil, ayrıca meyveler (taze ve kurutulmuş), sebzeler ve kurubaklagiller de dahildir. Bu besinlerle hazırlanmış iştah açıcı tarifler ile hem lezzetli hem de lif açısından zengin beslenme gerçekleştirilebilir.

EGZERSİZ  KABIZLIK KONUSUNDA YARDIMCI OLABİLİR

EGZERSİZ KABIZLIK KONUSUNDA YARDIMCI OLABİLİR

Egzersiz besinlerin sindirim sistemi boyunca etkili şekilde ilerlemesini sağlayarak yardımcı olabilir. Esneme ve yoga, aerobik egzersiz ve hatta yürüyüş yapmak kabızlığı azaltmaya yardımcı faydalı egzersizlerdendir.1

1.       http://www.webmd.com/digestive-disorders/chronic-constipation-7/exercise. Erişim Aralık 2014


NESTLÉ HEALTH SCIENCE BESLENME ÇÖZÜMLERİ SERİSİ