Ürün sayfalarımızın içeriği sağlık profesyonelleri için hazırlanmıştır.

Sağlık Profesyoneli misiniz?

Eğer sağlık profesyoneliyseniz lütfen sayfayı ziyaret etmek için "EVET"i, değilseniz "HAYIR" ı tıklayınız.

Ürün sayfalarımızın içeriği sağlık profesyonelleri için hazırlanmıştır.
Anasayfaya yönlendirileceksiniz.
Sağlık profesyonelleri için hazırlanmış içeriğe yönlendiriliyorsunuz.
Sağlıklı Yaşlanma

SAĞLIKLI YAŞLANMAK, YAŞLANAN VÜCUDUN ÖZEL İHTİYAÇLARINI KARŞILAMAK ANLAMINA GELİR.

Sağlıklı Yaşlanma

Yaşlandıkça vücudumuzun fiziksel olarak değişmesi doğaldır. Yaşlandıkça kaslarımız, kemiklerimiz ve eklemlerimizde farklılıklar oluşur. Tüm bu değişimlerin anlamı, sağlıklı yaşlanma yolculuğuna yardımcı olmak için yaşam biçimimizde bazı adaptasyonlar yapmamız gerektiğidir.

 

Aşağıdaki besin öğeleri yaşlanan vücudun optimal şekilde çalışmaya devam etmesine yardımcı olmada önemli rol oynamaktadır;

  • Belirli vitaminler yorgunluk hissinin azalmasına katkıda bulunur. Örneğin, B2, B6 ve B12 vitaminleri.
  • Proteinler kas kütlesinin idamesi için önemli bir besin öğesidir. Kas kütlesinin korunması ve hareketliliğin devamı için yaşı ilerleyen kişiler, gençlere göre beslenmede daha fazla proteine ihtiyaç duymaktadır. Zamanla kas tonusunda kayıp, güçsüzlük hissi ve bir şeyler yapma yeteneğinde kısıtlılık yetersiz protein alımının belirtisi olabilir.
  • Vitamin D ve kalsiyum kemik sağlığını devam ettirmek için önemlidir ve denge içinde çalışmaktadır. Yaş ilerledikçe, vücuttaki D vitamini seviyeleri çok düşük olabilir ve bu durum vücudun kalsiyumu absorbe etme yeteneğini bozabilir.
  • Hareketliliğin yani mobilitenin devamlılığı için kas, kıkırdak ve eklemlerin birbirleriyle uyum içinde çalışması gerekir. C vitamini kıkırdakların normal şekilde çalışması için kolajen oluşumuna destek olur.
  • Yeterli sıvı alımı özellikle su tüketimi vücudun metabolik faaliyetlerini devam ettirmesi açısından önemlidir.
  • Dünya Sağlık Örgütü günlük en az 25 gram lif tüketmeyi önermektedir. (Bu 6 büyük elma veya 3 fincan ahududu veya 3 fincan yaban mersini veya 2 fincan pişirilmiş fasulye ya da mercimeğe eşdeğerdir.)

 

Yaşlanan vücut için dengeli beslenme ve düzenli fiziksel aktivite, sağlıklı bir yaşam için gereklidir ve bu durum tüm yaş grupları için geçerlidir.

 

Fiziksel aktivite ve sağlıklı beslenme bir rutin haline geldiğinde, yaşlanma ile birlikte gelişen sağlık sorunlarını yavaşlatmak mümkün hale gelir. Vitamin, mineral, lif ve protein gibi besin öğelerinin doğru şekilde alınması kasların idamesinden sindirimin düzeltilmesine kadar normal vücut fonksiyonları için çok önemlidir.

 

Son araştırmalar iyi bir sağlık için önemli olan besin öğelerinin, yaş ilerledikçe beslenmede eksik olabileceğini göstermiştir. Kalsiyum, vitamin D, vitamin C ve protein gibi besin öğelerinin hepsi yaşı ilerleyen kişiler için önemlidir ve bu besin öğeleri iyi bir kas kütlesi, kemik ve eklem sağlığının devamı için çok önemlidir. Yorgunluk hissi vücudun daha fazla besin öğesine ihtiyacı olduğunun bir belirtisi olabilir*. Diğer zamanlarda güçsüzlük, hareketlilik ve devamlılık ile ilgili sorunlar ortaya çıkabilir. Bu nedenle vitamin, mineral, protein ve lif açısından zengin dengeli bir beslenme biçimi yaşı ilerleyen kişiler için önemlidir.

 


PROTEİNLER
Proteinler kaslar, eklemler ve kemikler için için önemlidir ve özellikle ileri yaşta aktif bir yaşamın temel yapı taşları olmaktadırlar.
Daha Fazlasını Okuyun
MOBİLİTE
Mobilitenin(hareketliliğin) devamı için beslenmeye ve aktif olmaya önem vermek gerekir.


Daha Fazlasını Okuyun
SAĞLIK DOSTLARI
Yaşlanma yaşamdaki değişiklikleri içeren doğal bir süreçtir. Yaşamı daha kolay hale getirmek bu değişikliklere uyum sağlamakla mümkündür.
Daha Fazlasını Okuyun